Jak samemu wdrożyć nagłówki i meta tagi?

Oto krótki przewodnik po popularnych CMSach, dzięki któremu  bardziej poznasz swoją stronę internetową. Ponadto na przykładach popularnych CMSów dowiesz się, gdzie wykonywać wdrożenia zlecone przez specjalistów SEO bez pomocy developera.

seo3-tagi

Jednym z najważniejszych elementów na stronie, który wpływa na widoczność SEO serwisu, jest odpowiednie wykorzystanie popularnych fraz kluczowych tematycznie dopasowanych . Żeby budować widoczność serwisu na wybrane frazy, należy je odpowiednio wykorzystać w obrębie własnego serwisu. Jednym z podstawowych miejsc, w których należy je umieszczać, są nagłówki oraz meta tagi.

Gdzie znaleźć nagłówek, tytuł i opis w kodzie HTML strony?

W większośći przeglądarek do przejrzenia kodu źródłowego przeglądanej właśnie strony wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy i spośród opcji wybrać “źródło strony”. W wielu wyszukiwarkach, np. w Google Chrome czy Mozilli wystarczy też użyć skrótu klawiszowego CTR+U. Jeśli chcemy szybko wyszukać interesującu nas fragment kodu używamy popularnej lupki (CTR+F) i wpisujemy w okienko wyszukiwany element.

Tytuł strony

Jest to zarówno element wyświetlany w górnym pasku zakładki w przeglądarce internetowej, jak i pierwsza linijka pogrubionego tekstu w organicznych wynikach wyszukiwania, gdy po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę ukazuje się nasza strona. Tytuł strony widoczny jest w kodzie HTML między znacznikami <title></title> w sekcji <head> serwisu.

Meta description (meta opis)

Element ten jest niewidoczny dla  zwykłych użytkowników serwisu i wyświetlany w kodzie HTML jako <meta name=”description” content=””> w sekcji <head> dokumentu. Może być wykorzystywany przez Google do tworzenia opisów poszczególnych wyników wyszukiwania. Gdy robot Google nie znajduje na stronie takiego opisu, ponieważ jest on zbyt krótki lub jest on w oczach Google nieodpowiedni do zapytania internauty, wykorzystuje się po prostu fragment treści ze strony do wyświetlenia w polu pod adresem URL w wynikach wyszukiwania. Należy przykładać dużą wagę do opisów stron, ponieważ to one  dosyć często bezpośrednio mają wpływ na ilość kliknięć. Ciekawym opisem możemy zachęcić użytkownika, aby wszedł właśnie w nasz link. Ważne jest, żeby opis miał od 100 do 150 znaków oraz  w jakiś sposón zachęcał internautę do odwiedzenia serwisu dzięki użyciu odpowiednich sformułowań.

Nagłówek H1

Stanowi ważny element każdej strony i jest zawsze definiowany jako <h1> w kodzie HTML. W związku ze swą widocznością ma spore znaczenie w wyszukiwarce Google.

Co to właściwie jest CMS?

Jest to skrót od ang. Content Management System (system zarządzania treścią). Jak sama nazwa wskazuje, jest to strona internetowa posiadająca intuicyjny panel użytkownika, który pozwala w łatwy sposób zarządzać treściami w witrynie bez większej wiedzy na temat kodu i programowania.

Rodzaje CMSów – jak wdrażać elementy SEO w najpopularniejszych CMSach

WordPress

To napisany w języku PHP dostępny bezpłatnie system zarządzania treścią.  Głównie jest wykorzystywany do prowadzenia blogów, jednak dzięki dostępności motywów oraz różnych wtyczek może służyć jako rozbudowany serwis lub sklep internetowy. Jednym z takich dodatków jest WooCommerce.  To bardzo prosta i intuicyjna wtyczka open source, która służy do prowadzenia sklepu z dowolnym typem produktów.

Joomla

Kolejny CMS, który jest  przeznaczony do tworzenia i obsługi stron internetowych. Podobnie jak WordPress posiada on ułatwiające pracę nad elementami SEO wtyczki, m.in. EFSEO (Easy Frontend SEO).

PrestaShop

Jest to otwarte oprogramowanie,  które ułatwia założenie własnego sklepu internetowego. Nadaje się dla początkujących sprzedawców, a dzięki swej prostocie pozwala na zarządzanie sklepem bez pomocy developera. Za pomocą wbudowanemu systemowi indeksacji CMS PrestaShop jest wydajny i nie obciąża serwera dużą ilością zasobów. Posiada funkcjonalny panel administracyjny, w którym znajdziemy udogodnienia przydatne podczas wdrażania rekomendacji SEO.

Shopify

Ta kanadyjska platforma ciągle się rozwija, przez co staje się coraz bardziej popularna. Za pomocą wsparcia urządzeń mobilnych, wpisuje sie w obecne trendy sprzedażowe. Shopify posiada też bardzo łatwy w obsłudze panel pozwalający na wdrożenie meta tagów.

Podsumowanie

Na podstawie wymienionych wyżej  przykładów można jasno  wywnioskować, że producenci tego typu oprogramowania są coraz bardziej świadomi, jak ważna jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek dla klienta. Każdy obecnie dostępny CMS, nawet jeśli w swojej strukturze nie ma standardowo wbudowanych elementów, na pewno posiada dostępne wtyczki ułatwiające wszelkie wdrożenia związane z optymalizacją,  nie tylko meta tagi i nagłówki, ale także strukturę adresów URL czy mapy strony, a także wygodną integrację z Google Analytics.

Dzięki nowoczesnym CMSom i chęci do nauki możesz samodzielnie zoptymalizować swoją strone, przez co zaczniesz górować w wyszukiwarkch.