Dlaczego warto korzystać z Google Tag Managera

“Prosty, wygodny i niezawodny” tak w trzech słowach Google opisuje swoje narzędzie Google Tag Manager, który na rynku istnieje już od jakiegoś czasu, ale nie wszyscy tak naprawdę wiedzą czym jest i do czego służy. Dobrze, jeśli z GTM mogłyby skorzystać osoby, które zajmują się marketingiem i niekoniecznie mają dryg do technologi z nim związanej. To narzędzie może być przydatne w przedsiębiorstwach różnego typu i wielkości.

seo2-google

Google Tag Manager co to jest?

GTM jest darmowym narzędziem, którego głównym zadaniem jest ułatwienie pracy osobom zajmującym się marketingiem. Korzystanie z niego daje możliwość zarządzania tagami na stronie bez konieczności ingerencji webmasterów, a także pozwala na aktualizację wartości konfiguracyjnych, co odnosi się głównie do aplikacji mobilnych.

Żeby móc skorzystać z systemu, niezbędne jest utworzenie konta i kontenera. Potem wystarczy dodać fragment kodu do witryny. Następnie można samodzielnie dodawać lub edytować kody, co na pewno nada szybkości Twojej pracy. Wszelkie wprowadzane wcześniej zmiany można przywracać.

Dzięki GTM można dodać do witryny, np. kod śledzenia Google Analythics bez zapisywania nowych zmian w kodzie źródłowym strony.

Narzędzie to działa nie tylko w przypadku stron internetowych, ale także w przypadku aplikacji mobilnych.

Dlaczego warto używać GTM?

Największym plusem tego narzędzia jest znaczna oszczędność czasu. Można dodawać kody, zarządzać nimi bez ingerencji działu IT. Ważne jest także, żeby zwrócić uwagę, że to właśnie dzięki Google Tag Manager strona jest dynamiczna, bo tagi są ładowane asynchronicznie.

Narzędzie to pozwala na szybkie wykrywanie błędów, które łatwo można naprawić. Zanim zmiany zostaną opublikowane, ważne jest, żeby wykonać test, który pozwoli sprawdzić działanie tagów. GTM chroni też przed przypadkowym usunięciem kodów.

Przede wszystkim nie potrzeba być wykwalifikowanym programistą, żeby móc korzystać z Google Tag Managera.